MAHREMİYET EĞİTİMİ

Dünya Sağlık Örgütü çocuk istismarını “Bir yetişkin tarafından bilerek ya da bilmeyerek yapılan ve çocuğun sağlığını, fiziksel ya da psikolojik gelişimini olumsuz yönde etkileyen davranışlar” olarak tanımlar. Fiziksel, duygusal, cinsel ve ihmal olarak dört kategoriye ayrılan istismarda en önemli olgu gerçekleştirilen eylemin yetişkin bakış açısından değil, çocuk üzerindeki etkisinden hareketle değerlendirilmesidir.

İstismarın yaygınlığı, konuyla ilgili bilgilendirilmeyen çocukların istismara uğrama oranının daha yüksek olması çocukların haklarının ihlal edildiği durumlarla ilgili bilgilendirilmesini ve konu hakkındaki farkındalıklarının artırılmasını önemli kılmaktadır.

Bu sebeple Us Akademi çocukların, hangi durumlarda sır saklayıp hangi durumlarda yetişkin yardımı almaları gerektiğini, hoşa gitmeyen bir dokunma ile karşılaştıklarında “Hayır” demeleri ve bunu engelleyemedikleri bir durumda bu konuyu güvendikleri birine anlatmaları gerektiğini vurgulamaktadır.