MÜZİK DERSİ

Okulumuzda uyguladığımız erken yaş müzik etkinliklerimizi gerçekleştirirken, okul öncesi çocuğunun önüne direkt  müzikal hedefler koymaktan öte; müzik, ritim, hareket ve devinim, beden kullanımı, doğaçlama gibi elementleri kullanarak çocuklarımızın gelişim alanlarını destekleyici faaliyetler yapmayı hedeflemekteyiz.

Derslerde çocuklarla ilk etapta iyi bir iletişim kurarak onları zihin olarak ders sürecine hazırlamak en önemli noktalardan birisidir. Çeşitli kuklalar, selamlama müzikleri ve söz oyunları ile iletişimi gerçekleştirdikten sonra, özellikle eğitimsel maksatlarla yapılandırılmış müzikleri kullanarak zihinsel ısınmayı devam ettirip bedensel aktiviteye de geçiş yapıyoruz. Müzik ve ritmin, hareket ve vücut kullanımı ile oyun içerisinde fark ettirilmeden içselleştirildiği bir tarz güttüğümüz için, müzik cümleleri ve ritim motifleri belirgin bu müziklerle hareket etmeye başlayan çocuk fark etmeden müziği ve ritmi hareket içerisinde öğrenmeye, içselleştirmeye başlamış olacaktır. Aynı zamanda da öğretmen kontrolünde kendi doğaçlama hareketlerini  işin içine sokmaya başlayarak yaratıcılığı da tetiklenecektir.

Çocuklarımız, bu tarzların güdüldüğü bir müzik etkinliğinin içinde bulunduğu zaman sadece müzikal bir farkındalık geliştirmekten öte; dil gelişimi, motor becerileri, konsantrasyon ve algı, beden kullanımı vb gelişim alanlarında da desteklenmiş olur.